Rynek Infrastruktury
Niedawno suwalczanie wraz z mieszkańcami Bargłowa Kościelnego, którzy są przeciwni obwodnicy, wystosowali do ministra transportu list. Zaznaczają w nim to, że brakuje środków na obwodnicę 70-tysięcznego miasta, a dostaje ją wieś z 700 mieszkańcami.
Dodatkowo, argumentowano, że budowa obwodnicy Bargłowa zmieni układ dróg lokalnych i doprowadzi do ruiny firm działających przy obecnej drodze. Również poseł Jarosław Zieliński z PiS w swojej interpelacji do premiera pytał, czy obejście wsi jest zasadne i ekonomiczne.
Jednak, jak zauważa Leszek Cieślik, były poseł i obecny wiceprzewodniczący PO na Podlasiu, inwestycja w Bargłowie Kościelnym jest finansowana z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej. W nim natomiast nie ma obwodnicy Suwałk. Z kolei na pierwszym miejscu rezerwowym znajduje się Wąchock.
Budowa obwodnicy Bargłowa ruszy już niedługo. Koszt budowy tego 12-kilometrowego odcinka wyniesie prawie 179 mln. zł. Podpisana 14 lutego umowa z firmą PORR Polska przewiduje zakończenie prac po 21 miesiącach od chwili rozpoczęcia robót.